Een bezoek aan Sziget is de ultieme vakantiebestemming

Sziget-festival

De zomer staat voor de deur. Je kunt op vakantie gaan of geweldige festivals bezoeken. Of beide combineren en naar het Sziget Festival in Boedapest gaan.

Het mooie aan Sziget is het feit dat het op een prachtig groen eiland wordt gehouden en dat dit eiland in een grote stad ligt. Zowel natuur als cultuur zijn dichtbij. Naast genieten van de acts op het festival, maak je ook nog eens een citytrip naar één van de mooiste steden van Europa. Ook niet onbelangrijk is het feit dat de prijzen er een stuk lager liggen dan hier in Nederland.

Dit jaar vier het Hongaarse Sziget Festival zijn/haar 25ste verjaardag. Verwacht dus extra veel spektakel. Het feestje duurt 7 dagen en er zijn 1000 acts uitgenodigd. In totaal zullen 500.000 gasten komen feesten. Dat kan op de muziek van headliners als Major Lazer en The Chainsmokers of coole acts als PJ Harvey, Danny Brown, Tamikrest en DJ Shadow. Het uitgebreide programma heeft voor elk wat wils.

Met de trein naar het festival

Sziget is zeer populair bij Nederlanders en daar houden ze bij het festival rekening mee. Zo is er een Nederlandstalige website, zijn er Nederlandse acts als Kensington en Weval en kun je vanuit Nederland met de trein rechtstreeks naar Hongarije. De voorpret begint dus al onderweg, terwijl je met de trein door de prachtige natuur van Duitsland en Oostenrijk reist. Er zijn ook allerlei pakketten te boeken waarbij je het festivalkaartje combineert met reis en verblijf. Dat laatste kan zowel op de camping als in een fijn hotel.

Mixed Grill is er dit jaar ook bij. Voor mij gaat het de tweede keer Sziget worden. Naast het festival zal ik ook de stad en misschien wel de omgeving gaan ontdekken. Sziget gaat dus een mooie combi van festival en vakantie worden. Best of both worlds. Kijk voor alle info op de site van Sziget en bekijk de aftermovie van vorig jaar om een idee te krijgen hoe awesome dit festival is. Zie ik je daar?

Sziget-festival

Sziget-festival

Sziget-festival

Volg Mixed Grill op social media