Maak kennis met het Nederlandse jassenmerk Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir is een nieuw Nederlands merk dat zich richt op het maken van prachtige jassen. Sinds kort is de eerste collectie te koop en daarom is er een mooie video gemaakt.

De naam van het merk is afkomstig uit het Frankrijk van de jaren 50. De Blouson Noir waren het Franse equivalent van de Nederlandse Nozems: stoere en rebelse jonge mannen met een goed gevoel voor stijl en mode. Dat gevoel heeft het merk Blouson Noir mooi vertaald naar een hedendaagse collectie jassen.

De schoonheid van eenvoud

Merijn Steins Bisschop is de founder van Blouson Noir: ‘Ik heb altijd gehouden van mode in eenvoud. Van een klassieke stijl, met iets rebels. Dat heb ik vertaald naar het meest toonaangevende kledingstuk dat we allemaal dragen: de jas. Door het weglaten van overbodige details, toon je de schoonheid van eenvoud. Het klassieke wordt veranderd in iets moderns en het conventionele wordt tijdloos’.

De collectie bestaat uit 12 jassen, die bestaan uit 5 verschillende modellen: The Tom, The Steve, The James, The Paul en The Bob. Het materiaal is meestal wol, maar de trenchcoats zijn juist weer gemaakt van een waterafstotende stof. Blouson Noir is online te koop en via geselecteerde winkels als ETQ Store in Amsterdam en ANSH46 in Rotterdam.

Bij de lancering van de collectie is door DPPLR een mooie video gemaakt waarin de femme fatale Domino een spoor van verwoesting en bloed achterlaat. Onder de video zie je mooie beelden van de jassen van Blouson Noir.

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Blouson Noir

Volg Mixed Grill op social media