Streetwearmerk HEDONE creëert bewustzijn rondom drugsproblematiek

HEDONE

HEDONE is een nieuw Nederlands streetwearlabel. Het Rotterdamse merk wil verschil maken door het aankaarten van een belangrijk, maatschappelijk onderwerp. Via hun kleding wil HEDONE bewustwording creëren bij jongeren over de gevolgen van recreatief drugsgebruik.

Kleding is een krachtig communicatiemiddel. Het kan ingezet worden om allerlei issues aan de kaak te stellen. HEDONE zet in op drugsproblematiek. Het merk wil voor jongeren inzichtelijk maken welke invloed zij hebben als consument van drugs. Veel jongeren beseffen zich namelijk nog niet dat ze door recreatief drugsgebruik bijdragen aan de keten van drugshandel en de negatieve effecten daarvan.

Uitgroeien tot uniek platform

HEDONE creëert dit bewustzijn onder andere door in hun communicatie te spelen met elementen uit de drugswereld. Zo komen er Whatsapp-berichten die door te sturen zijn met daarin het aanbod van het label. Dit is precies de wijze waarop veel dealers hun aanbod communiceren met klanten. In de toekomst moet het merk uitgroeien tot een platform waar jongeren dieper in gesprek kunnen gaan over de kwalijke gevolgen van drugshandel en de gedeelde verantwoordelijkheid van koper en dealer daarin.

Toekomstperspectieven & ondernemerschap

Daarnaast wil HEDONE kansen bieden aan jongeren die het verkopen van drugs zien als enige kans op inkomen en succes. Via een sociale onderneming, waarvan het streetwearlabel onderdeel is, wordt jongeren uit deze risicogroep een alternatief verkoopproduct mét perspectief aangeboden. Ze krijgen de kans om zich op allerlei vlakken te ontwikkelen. Van producent, ontwerper tot uiteindelijk ondernemer.

Rotterdamse mentaliteit

De collectie van HEDONE bestaat uit seizoensloze en uniseks items. Denk aan sweaters, T-shirts, hoodies en accessoires. Er is bij het ontwerpen van deze producten gekozen voor een rauwe en stadse uitstraling. Dit als referentie aan de straatcultuur van Rotterdam, de stad waar het label is ontstaan. Bovendien worden alle items op een verantwoorde en duurzame manier geproduceerd.

Toekomstige collabs

In de toekomst is HEDONE verder van plan om samenwerkingen aan te gaan met andere streetwearlabels en jonge creatieve makers. Door middel van gelimiteerde capsulecollecties willen ze dan een nog grotere bewustwording creëren rondom het thema drugscriminaliteit.

De eerste items van HEDONE zijn inmiddels gelanceerd. Deze zijn verkrijgbaar en via de webshop van het merk. De verkoopopbrengsten vloeien terug in de sociale onderneming rondom het label.

Hedone streetwear Rotterdam

Hedone streetwear Rotterdam

Hedone streetwear Rotterdam

Hedone streetwear Rotterdam

Hedone streetwear Rotterdam

Hedone streetwear Rotterdam

Hedone streetwear Rotterdam

Hedone streetwear Rotterdam

Volg Mixed Grill op social media