Sonos en HAY lanceren gekleurde speakers

HAY for Sonos

Half april vond in Milaan de jaarlijkse Salone del Mobile plaats. Tijdens deze beroemde designbeurs presenteren grote merken hun nieuwe producten en concepten. Ook worden er altijd bijzondere samenwerkingen aangekondigd. Bijvoorbeeld die van Sonos met het Deense interieurmerk HAY.

In het historische Palazzo Clerici in hartje Milaan onhulden Sonos en HAY onlangs hun gezamenlijke project: een gedurfde nieuwe uitvoering van de Sonos One-speaker. Beide merken delen een passie voor gebruiksvriendelijke en moderne producten en dat zie je duidelijk terug in het ontwerp. De HAY Sonos One-speakers werden samen met andere Sonos-producten tentoongesteld, om te zorgen voor een compleet sound-systeem.

Technologie & vormgeving

Een huis dat is gevuld met muziek is een gelukkiger huis, maar het oog wil natuurlijk ook wat! Sonos doet er dan ook alles aan om dit op juiste manier voor elkaar te krijgen. Er wordt daarom veel aandacht besteed aan zowel de technologie als de vormgeving van de smart speakers. En bij elke keuze, van de materialen tot aan de Trueplay kamertuning-technologie, wordt nagedacht of het in verschillende interieurs past.

Opgaan in de omgeving

De speakers van Sonos zijn niet ontworpen om aandacht te vragen, maar om op te gaan in hun omgeving. Er is daarom ooit gekozen voor een zwart en wit kleurenpalet en voor een zo klein mogelijk aantal producten die aan zoveel mogelijk behoeften in huis kunnen voldoen. Het audiomerk streeft naar esthetiek zonder concessies te doen op het gebied van akoestiek, connectiviteit of de luisterbeleving.

Het effect van kleur

Geluid speelt een belangrijke rol in de architectuur en de beleving thuis en in HAY vond Sonos de ideale partner om dit gegeven verder te verkennen. Voor HAY is kleur juist één van de eerste aandachtspunten in het designproces. Kleuren hebben namelijk een functie. HAY vindt het belangrijk dat de kleuren er niet alleen maar mooi uitzien. Kleuren kunnen opgaan in de omgeving of juist contrast bieden. Door meerdere kleurenschema’s te creëren voor de Sonos One, krijgt de gebruiker mogelijkheden om de speakers te combineren met andere voorwerpen in huis. Het worden op deze manier functionele designobjecten. En dat alles zonder in te leveren op allerlei technische hoogstandjes.

De HAY Limited Edition Sonos One zal vanaf september 2018  beschikbaar zijn via sonos.com en in Sonos Flagship Stores in New York, Londen en Berlijn alsook in het HAY House in Kopenhagen.

HAY for Sonos

HAY for Sonos

HAY for Sonos

HAY for Sonos

HAY for Sonos

Volg Mixed Grill op social media