G-Shock werkt samen met de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij

G-Shock x KNRM

Bij G-Shock werken ze graag samen met andere merken en bedrijven om zo unieke horloges te creëren. De laatste samenwerking is met een bijzondere partner: de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij.

In dit geval draait het even niet om mode en lifestyle, maar om een horloge dat ook bij zeer extreme omstandigheden goed functioneert. De medewerkers van de KNRM gaan immers vaak de zee op tijdens slecht weer, met hoge golven en harde wind. De G-Shock GWN-Q1000 is bestand tegen alles wat er kan gebeuren tijdens een vaartocht op een wilde zee en geeft tegelijkertijd alle gewenste informatie.

Absolute Toughness

Hiervoor heeft het horloge een quad-sensor die bestaat uit een hoogtemeter, thermometer, dieptemeter en barometer. Zo kunnen de snel veranderende omstandigheden op zee real time in de gaten worden gehouden. De buitenkant is zo gemaakt dat deze G-Shock nog beter tegen een stootje en tegen het water kan dan de reguliere modellen. Bij G-Shock noemen ze dat ‘Absolute Toughness’. Zo is de behuizing van de GWN-Q1000 gemaakt van koolstofvezel en zorgt de speciale knopbehuizing ervoor dat je ook onder water de knoppen kunt bedienen.

Casio heeft niet alleen dit stoere horloge voor de KNRM ontworpen; ze gaan in een uitgebreide campagne aandacht schenken aan het nuttige werk dat de KNRM doet. Zo komen er tv-spotjes, advertenties en reclame-uitingen bij verkooppunten van G-Shock. De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij komt jaarlijks zo’n 2000 keer in actie. Daarbij worden 3000 mensen weer veilig aan wal gebracht. Al dit nobele werk wordt gedaan door vrijwilligers!

G-Shock x KNRM

G-Shock x KNRM

G-Shock x KNRM